ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ
{{ cartTotalQuantity }} ΠΡΟΪΟΝ
{{ cartTotalQuantity }} ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.
{{ item.total_price }}
Για Δωρεάν μεταφορικά υπολείπονται ακόμα {{ order.free_shipping_remaining_cost }}
Έκπτωση Προσφοράς: {{ order.promo_discount }}
Σύνολο: {{ order.cart_cost }}
Πόσα κιλά πρέπει να πάρετε κατά τη διάρκεια της εγ

Πόσα κιλά πρέπει να πάρετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Στην εγκυμοσύνη δεν είναι επιθυμητό να πάρετε πολλά κιλά, αλλά ούτε και πολύ λίγα, αφού και στις δύο περιπτώσεις ίσως κινδυνεύσετε και εσείς και το μωρό σς. Γι' αυτό θυμηθείτε: “παν μέτρον άριστον”.

Το να πάρετε βάρος στη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας είναι φυσιολογικό και μέσα στο πρόγραμμα. Αρκεί να μην το παρακάνετε! Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσετε αυτούς τους εννέα μήνες χωρίς προβλήματα, είναι να διατηρήσετε το βάρος σας στα επίπεδα που σας συμβουλεύει ο γιατρός σας. Το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (ACOG) μάλιστα, συμβουλεύει όλες τις μέλλουσες μητέρες, να πάρουν βάρος, αλλά σταδιακά, ξεκινώντας από το δεύτερο τρίμηνο. Όταν τα κιλά αυξάνονται σταδιακά, πέρα από τα γενικότερα οφέλη, δίνεται η ευκαιρία και στο δέρμα σας να τεντωθεί, χωρίς να κάνει ρραγάδες.

Γιατί δεν πρέπει να παραμείνετε λεπτή ή να πάρετε πολύ βάρος;

Το να πάρετε ελάχιστο βάρος στην εγκυμοσύνη κρύβει κινδύνους καθώς οι γυναίκες που δεν παίρνουν κιλά, είναι πιο πιθανό να φτάσουν σε πρόωρο τοκετό ή να γεννήσουν ελλιποβαρή παιδιά.

Οι γυναίκες που έχουν φυσιολογικό βάρος στην έναρξη της εγκυμοσύνης ή είναι ήδη υπέρβαρες και συνεχίζουν να παίρνουν βάρος παραπάνω από αυτό που ενδείκνυται, μπορεί να αντιμετωπίσουν διάφορα προβλήματα όπως: διαβήτη κυοφορίας, υπέρταση, αυξημένη πιθανότητα αποβολής, ακόμα και προεκλαμψία, μια επικίνδυνη κατάσταση που χαρακτηρίζεται από υψηλή πίεση, κατακράτηση υγρών και απώλεια πρωτεϊνών από τα ούρα. Όσο περισσότερο βάρος πάρετε στην εγκυμοσύνη, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το νεογέννητο και κάτι τέτοιο αυξάνει την πιθανότητα τοκετού με καισαρική.

Από που προέρχεται το βάρος της εγκυμοσύνης;

Σίγουρα τα κιλά που θα πάρετε προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις τροφές που θα καταναλώσετε κατά τη διάρκεια της κύησης, αλλά προστίθεται επίσης και η 100% αύξηση του όγκου του αίματος – έτσι ώστε να φτάνει επαρκής ποσότητα στη μήτρα σας - , τα υγρά του σώματος, ο πλακούντας, το μέγεθος της μήτρας, το αμνιακό υγρό, ο όγκος του στήθος σου κ.ά. Τα μεγέθη όλων αυτών των παραγόντων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και πάλι από το φαγητό που καταναλώνετε αλλά μην ξεχνάτε ότι με το τοκετό, τα περισσότερα από τα κιλά που οφείλονται στα παραπάνω θα χαθούν κι ότι η μόνη κατακράτηση βάρους που παραμένει στη γυναίκα μετά τα 40 από την εγκυμοσύνη είναι η αύξηση του στήθους.

Από που προέρχονται τα κιλά της εγκυμοσύνης:

Μητρικές αποθήκες λίπους, πρωτεΐνης και άλλων τροφών        3 κιλά

Αυξημένα σωματικά υγρά                                                           2 κιλά

Αίμα                                                                                            1.5 κιλό 

Αύξηση στήθους                                                                         0.5-1 κιλό

Αυξημένο μέγεθος μήτρας                                                          1 κιλό

Αμνιακό υγρό                                                                              1 κιλό

Πλακούντας                                                                                0.5 κιλό

Μωρό                                                                                          3-3.5 κιλά

Σύνολο                                                                                        12.5 – 13.5 κιλά

 

Πόσα κιλά πρέπει να πάρετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Κάθε γυναίκα έχει διαφορετικό σωματότυπο και άλλες ανάγκες, όμως σε γενικές γραμμές είναι φυσιολογικό να πάρετε 1,8 έως 2 κιλά στο πρώτο τρίμηνο, 6 κιλά στο δεύτερο (μισό κιλό την εβδομάδα) και 5-6 στο τρίτο. Το ιδανικό, δηλαδή, είναι να πάρετε συνολικά 13-14 κιλά, στόχος που πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να πιάσουν. Αν ξεφύγετε, μην πανικοβληθείτε. Για να αποφύγετε τα προβλήματα που προκύπτουν από το υπερβολικό ή λιγοστό βάρος, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να βρείτε τον δείκτη μάζας του σώματός σας (διαιρέστε το βάρος σας σε κιλά με το τετράγωνο του ύψους σας σε μέτρα). Οι φυσιολογικές τιμές κυμαίνονται από 20 ως 25.

Πώς να ελέγξετε το βάρος σας

Επιπλέον μην χρησιμοποιείτε τον λανθασμένο κανόνα «τρώω για δύο» γιατί δεν ισχύει. Δώστε προσοχή στα εξής: 

  • Η διατροφή σας πρέπει να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρι και άπαχα γαλακτοκομικά.
  • Επιλέγετε δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως, καθώς και καστανό ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • Πίνετε τουλάχιστον από 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα.
  • Αποφεύγετε τα γλυκά, τις λιπαρές τροφές και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Προσθέτουν μόνο θερμίδες χωρίς θρεπτική αξία και κιλά.
  • Πείτε «όχι» σε τροφές που περιέχουν ωμό αυγό, γαλακτοκομικά χωρίς παστερίωση και μισοψημένα κρέατα και ψάρια. Η καθαριότητα και η υγιεινή των τροφίμων είναι υψίστης σημασίας για την ασφάλειά σας, αλλά και του μωρού σας!
  • Λαμβάνετε περίπου 300-350 θερμίδες επιπλέον την ημέρα κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, σε σχέση με αυτές που παίρνατε πριν από αυτή, έτσι ώστε να κινηθείτε μέσα σε φυσιολογικό πλαίσιο βάρους. Ανάμεσα στα πιο κοινά προβλήματα που δημιουργούν τα επιπλέον κιλά, είναι και οι πόνοι της πλάτης καθώς και η δυσκολία που θα αντιμετωπίσετε για να χάσετε τα περιττά κιλά μετά το τοκετό. Το πιο σημαντικό όμως, είναι οι κίνδυνοι που αναπτύσσονται όσον αφορά το μωρό. Όπως αναφέρεται στο Journal of the American Medical Association, οι γυναίκες που ζύγιζαν πάνω από 80 κιλά όταν ξεκίνησαν την εγκυμοσύνη τους, είχαν δύο φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να γεννήσουν πρόωρα μωρά.
  • Καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο καθώς βοηθάει στη δημιουργία του αίματος. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το κόκκινο κρέας, το συκώτι, το μπρόκολο και το σπανάκι. Ο σίδηρος από πηγές φυτικής προέλευσης πρέπει για να απορροφηθεί να καταναλώνεται σε συνδυασμό με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C. Σημαντικό επίσης είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ (πράσινα φυλλώδη λαχανικά και κόκκινο κρέας) για να μειώσειτε τις πιθανότητες νευρολογικών προβλημάτων του μωρού.

 

 

 

Το Box Pharmacy σας προτείνει
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
- 35%
233 πόντους