ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ
{{ cartTotalQuantity }} ΠΡΟΪΟΝ
{{ cartTotalQuantity }} ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.
{{ item.total_price }}
Για Δωρεάν μεταφορικά υπολείπονται ακόμα {{ order.free_shipping_remaining_cost }}
Έκπτωση Προσφοράς: {{ order.promo_discount }}
Σύνολο: {{ order.cart_cost }}
Ήλιος και βιταμίνη D: Ανατροπή! Τα αντηλιακά δεν τ

Ήλιος και βιταμίνη D: Ανατροπή! Τα αντηλιακά δεν την εμποδίζουν!

Μέχρι τώρα πιστεύατε ότι τα αντηλιακά ευθύνονται για την ανεπάρκεια βιταμίνης D; Μάθετε γιατί τελικά τα αντηλιακά δεν την εμποδίζουν και τι φταίει συνήθως που υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D.

Τί είναι η βιταμίνη D;

Πρόκειται για μια λιποδιαλυτή ορμόνη με σημαντικές μορφές της τη D3 (χοληκαλσιφερόλη) την οποία λαμβάνουμε από τις τροφές και τη D2 (εργοκαλσιφερόλη) που παράγεται μέσω της UV ακτινοβολίας. Ο οργανισμός μας συνθέτει το μεγαλύτερο μέρος της βιταμίνης D μέσω της απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας UVB από το δέρμα (90%). Η έκθεση των χεριών και του προσώπου στον ήλιο χωρίς αντηλιακό (3-15 λεπτά οι ανοιχτοί φωτότυποι ή 15-30 λεπτά οι σκούροι φωτότυποι), αρκεί για να συντεθεί η ποσότητα βιταμίνης D που χρειαζόμαστε. Το υπόλοιπο 10% το προσλαμβάνουμε από κάποιες τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια, το συκώτι και το αυγό και από εμπλουτισμένα, με βιταμίνη D, τρόφιμα όπως το γάλα και τα δημητριακά.

Διαβάστε σχετικά: Ποια σημαντική βιταμίνη μας λείπει περισσότερο;

Τι κάνει η βιταμίνη D; 

Αυξάνει την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου, για να διατηρήσει τα οστά μας υγιή και να μας προφυλάξει από την οστεοπόρωση. Οι μορφές της D2 και D3 ελέγχουν την απορρόφηση του σιδήρου, του μαγνησίου και του ψευδαργύρου από το έντερο. Επιπλέον, η βιταμίνη D συμβάλλει στη μείωση των φλεγμονών και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

Τι φταίει και τα αποθέματα της βιταμίνης D λιγοστεύουν;

Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου Harvard, οι κυριότερες αιτίες που μειώνουν τα αποθέματα της βιταμίνης D είναι:

  • Το γεωγραφικό πλάτος: το οποίο όσο αυξάνεται περιορίζει την παραγωγή της βιταμίνης D.
  • Η ρύπανση: Τα αιωρούμενα σωματίδια και οι ρύποι απορροφούν τις ακτίνες UVB, μειώνοντας την παραγωγή βιταμίνης D.
  • Ο φωτότυπος: τα άτομα με σκούρο φωτότυπο χρειάζονται περισσότερο χρόνο στον ήλιο για να συνθέσουν βιταμίνη D σε σύγκριση με τα άτομα με ανοιχτόχρωμο φωτότυπο. 
  • Η παχυσαρκία: Μελέτες έχουν δείξει ότι τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα έχουν χαμηλά επίπεδα D λόγω μειωμένης βιοδιαθεσιμότητας της βιταμίνης D.
  • Η ηλικία: Μετά τα 50 μειώνεται η ικανότητα παραγωγής βιταμίνης D από τον οργανισμό.

Τι συμβαίνει με τα αντηλιακά;

Στους αρνητικούς παράγοντες μέχρι τώρα ανήκε και η χρήση των αντηλιακών που παρεμποδίζουν τον σχηματισμό της βιταμίνης D. Όμως κάτι τέτοιο είναι πια μύθος αφού οι κλινικές μελέτες δεν έχουν αποδείξει ότι η καθημερινή χρήση αντηλιακού οδηγεί σε έλλειψη βιταμίνης D. Επιπλέον:

1 Ακόμη κι όταν φοράμε αντηλιακό μπορούμε να συνθέσουμε τη βιταμίνη D. Οι περισσότεροι από εμάς δεν χρησιμοποιούμε μεγάλη ποσότητα αντηλιακού που να μπλοκάρει το 100% των UVB. Ένα μικρό ποσοστό UV ακτινοβολίας φτάνει στο δέρμα αφού ο SPF 15 συγκρατεί το 93% της ακτινοβολίας, ο SPF 30 το 97% και ο SPF 50 το 98%. Το 2-7% είναι αρκετό για τη σύνθεση της βιταμίνης D.

2 Αν δεν χρησιμοποιήσουμε αντηλιακό αυξάνεται ο κίνδυνος καρκίνου του δέρματος και μελανώματος. Η ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να καλυφθεί εύκολα με την προσθήκη τροφών που περιέχουν βιταμίνη D ή με τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής βιταμίνης D. Το αντηλιακό είναι το μοναδικό μέσο που έχουμε να προστατευτούμε από την βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία.

Διαβάστε σχετικά: Τα 3 πράγματα που δεν ξέρετε για το μελάνωμα

Απολαύστε το καλοκαίρι χρησιμοποιώντας ένα καλό αντηλιακό, μην ξεχνάτε να μετράτε τα επίπεδα της βιταμίνης D στο σώμα σας και να βρίσκετε εναλλακτικούς τρόπους να την αναπληρώνετε.